perjantai 27. toukokuuta 2011

Ensimmäinen

Tervetuloa blogiini!

Täällä esittelen tekeleitäni, suurimmaksi osaksi niitä sukkia ja muita kudottuja ihanuuksia. Villasukat ovat itselleni ne mieluisin juttu, innostuin uudelleen kutomisesta alkuvuodesta, kun olin pitkään sairauslomalla ja alkoi olla hieman tekemisen puutetta. Elokuvat oli jo moneen kertaan katsottu, kirjaa ei koko ajan jaksanut lukea. Joten otin härkää sarvista ja opettelin sen pelottavan kantapään. Siitä se sitten lähti. Minä villasukka.

Jutustelen myös projektista, jonka työkaverini kanssa olemme polkaisemassa käyntiin: kutoa villasukkia vanhuksille, paleleviin varpaisiin lämmikettä. Vanhukset ovat minulle sydämen asia, olen aikanaan toiminut hoitajana vanhusten parissa, nykyään olen muissa töissä, mutta vanhusten asiat ovat edelleen tärkeitä minulle. Tässä siis kutsuhuuto kaikille sukankutojille, mukaan pääsevät kaikki halukkaat ja sukkia saa kutoa niin paljon, kuin tahtoo. Käytännön jutut ovat vielä vähän auki, hiomme vielä yksityiskohtia, mutta arvelimme määräajaksi joulukuun alkupuolen.

Tulen tässä blogissa kertomaan lisää villasukka-kampanjastamme, toivottavasti saamme paljon hyvää mieltä ja lämpöisiä sukkia aikaiseksi :)!

Tällä hetkellä puikoilla valmistumassa perussukka. En vielä tiedä kenelle, vanhukselle, ystävälle, mummulle, äidille, isälle, rakkaalle... Vaihtoehtoja kyllä riittää.

Kuvia ja jutustelua seuraa myös kesästä, kavereista, omasta pihasta ja kasvihuoneesta :).

2 kommenttia:

  1. Hienoa! taidanpa liittyä joukkoon jos vaan huolitaan. Villapaitojen kiintiö on tullut aikoja sitten täyteen, sukilla on hyvä jatkaa. Tuolla vaatehuoneessa on sellanen "jouluvarasto", kymmenkunta paria valmiina, silkkilangastakin tehtyjä. Pöllöohje on tekkeillä.

    Tarja

    VastaaPoista
  2. No ihan ehdottomasti huolitaan, olet tervetullut kutomaan hyvää mieltä :)!

    VastaaPoista