tiistai 3. heinäkuuta 2012

Pikajuna Tylypahkaan

Koska pidän kovasti pöllöistä ja myös Harry Potter-kirjasarjasta, oli tämä huivi aika luonteva valinta seuraavaksi huiviteelmäksi. Aloitin työn ennen reissuun lähtemistä, mutta en ehtinyt saada sitä valmiiksi. Pelkäsin jo ufoutumista, mutta onneksi se oli turha pelko. Sormet aivan syyhysivät päästä huivin kimppuun kotiuduttuamme. Aika pian tulikin valmista. Nyt se on pingotettu, kuvattu ja valmiina käyttöön!




Hogwarts express (Ravlink)
Lanka: Cascade yarns Heritage
Menekki: 100g
Puikot: Knitpro 4 mm, 100 cm kaapeli

Huivista tuli heti suosikkini. Luulen, että teen toisenkin, mutta vähän paksummasta langasta, jotta saisin aina oikein-osuutta hieman korkeammaksi. Huivin koko on kyllä ihan passeli nytkin, mutta talvella isompaa kokoa saattaa kaivata. Pöllöille en alkanut askarrella helmiä silmiksi, joten ovat joko ilman silmiä tai sitten ompelen myöhemmin pienet napit. Katsotaan nyt. Seuraava huiviteelmä on jo hyvinkin puikoilla, elukkateemassa pysytellään tiukasti.

Lämpöisiä ja kauniita kesäpäiviä kaikille!

12 kommenttia:

  1. Ihanan värinen!
    (minä olen tehnyt tuon saman huivin, ihan silmien kanssa. ;oD )

    VastaaPoista
  2. Minä olen puolestaan katsellut tuota huivia ja haaveillut sen tekemisestä.

    VastaaPoista
  3. Onpas mukavan värinen! :) Hyvännäköinen tuli!

    VastaaPoista
  4. koskas täti saa jotain?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitten, kun täti ilmoittaa väritoiveensa ja mitä sais olla, sukkaa, huivia jne?

      Poista
    2. ISOOOOOO huivi, liekinvärinen. Sukkia syntyy täälläkin.
      Vaihtariksi voin antaa pari vinkkiä, kuinka tehdää pusero ilman saumojen ompelua.......

      Poista
  5. Mitäh, enkö mä ole käynyt kommentoimassa täällä? Hmph, olenpas mä hajamielinen. Pöllöt on hurmaavat, heti tuli semmonen fiilinki, että mulle kans!

    VastaaPoista
  6. Mainioita pöllösiä! Jonoon meni :D

    VastaaPoista
  7. Tuo pöllö-huivi mullakin ollut jo pitkään jonossa. Milloinhan sen ehtii tekemään en vielä tiedä mutta Ihana on tuo sinun versiosi!

    VastaaPoista