torstai 14. marraskuuta 2013

Tähdet kertovat

Koska Wollmeise-vyyhtiä oli Ulrikan valmistuttua hyvin jäljellä, päätin tehdä toisenkin päälämmittimen. Minun myssyvarastoni käsittää lähinnä vähän löysempiä ja takaa vähän roikkuvia pipoja eli on aiheellista välillä pistäytyä pois mukavuusalueelta ja tehdä jotain vähän erilaista.




Malli: Mirri hat
Lanka: Wollmeise Twin
Puikot: 2.25 mm ja 2.50 mm
Menekki: 43 g

Tein ohjeen pienimmällä koolla, koska WM Twin on jonkin verran paksumpaa kuin ohjeessa mainittu lanka. Lisäksi otin pienemmät puikot, koska arvasin jo edellisen myssyn perusteella että venymistä tapahtuu. Olen sen verran tuuliviiri, että usein alan harmittelemaan jonkun neuleen kohtaloa kun en sitten tykkääkään lopputuloksesta riittävästi eikä neuletta tule käytettyä. Nyt olen onnistunut erinomaisesti sillä pipo tuntuu niin omaltani, se istuu ihan justiinsa ja väri on ihana.

Tähän pipomalliin olisi ollut saatavilla myös tuubihuivi, mutta en sen ohjetta hankkinut sillä sellaisia en oikein osaa käyttää. Kolmiohuivit ovat se minun juttuni ja täytyykin kohtapuoliin alkaa etsiskelemään sopivaa ohjetta, että on sitten sointuva huivi. Tuota samaa väriä on vielä toinenkin vyyhti ja se on varattu siis huiville.

Ja sitä Wollmeisea jäi vieläkin yhden myssyn verran...

2 kommenttia:

  1. Onpa nätti pipo ja aivan ihana väri! Minä en ole vielä uskaltautunut poistumaan löysien pipojen maailmasta, joten ihailen rohkeuttasi... Tosin yksi istuva malli mulla on jo fav-listalla... :D

    VastaaPoista
  2. Onpa nätti ja pirtsakka pipo :)

    VastaaPoista