perjantai 10. kesäkuuta 2016

Raitapinkit

Kesälomani alkupäivinä ajelin Saloon kohteenani lankakauppa Anjalin. Alunperin minulla oli tarkoitus hakea vain pingotusblokkerit, mutta kyllähän siinä väkisinkin katse ajautui lankahyllyihin.

Olen joskus aiemminkin todennut, että hiukan paksumpia sukkalankoja on vähänlaisesti kaapissani, ja koska Susulta sattui löytymään paksumpaa lankaa varsin pirteissä väreissä, niin eihän siinä muu auttanut kuin napata muutama kerä kokeiluun.


Ostin vihreää lankaa ajatellen isän syntymäpäiviä, mutta halusin lankavarantoa toisiinkin sukkiin ja päätin ottaa vihreille kerille kaveriksi pinkkiä. Nämä raitasukat ajattelin heti ystävälleni, jota kävin aiemmin tällä viikolla moikkaamassa Helsingissä. Oli mukavaa nähdä ja sukat olivat iloinen yllätys ystävälleni.

Teeteen langat ovat melko tuntemattomia itselleni, yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun Teeteestä olen jotain neulonut. Tämä Salla oli kyllä mukavaa neulottavaa, lanka ei nitkunut eikä natkunut puikoilla ja tuntuma oli mukavan pehmoinen. Toivottavasti lopputulos on myös kestävä, mutta se jää nähtäväksi.


Nämä raitasukat ovat jälleen kerran aivan tavalliset perussukat, värit vain ovat vähän reippaammat. Muistiinpanojeni mukaan olen luonut 48 silmukkaa ja sillä posotellut eteenpäin. Kantapää on tuttu ja turvallinen wrap&turn ja kärjessä on nauhakavennus. Täydellisen aivotonta neulontaa ja niin sopivaa tekemistä television katselun ohessa.

Jälleen kerran raidat eivät osuneet kohdilleen, joten täten ilmoitan hylkääväni menetelmän, jossa toisella raitakerroksella ensimmäinen silmukka nostetaan neulomatta. Ei toimi, ei ainakaan minulla. Olen tuon nyt niin monta kertaa testannut. Murrrr! Stemmaamattomat raidat onneksi ovat sivuseikka ja tuskin haittaavat ketään muuta kuin minua.

Malli: Raitasukat omin nuotein
Lanka: Teetee Salla
Puikot: 3.00 mm

6 kommenttia:

  1. Kivat värit ja värien eriparisuus on hauska juju. :)
    Itse nostan sen toisen kerroksen ekan ja alemman kerroksen ekan silmukan yhdessä ja näin ei jää porrasta. Kerroksen lopussa neulon vielä sen kerroksen vikan silmukan jälkeen uudestaan kerroksen ekan ja palautan sen takaisin alkuperäiselle puikolle ennen kuin vaihdan väriä.

    VastaaPoista
  2. Kivat sukat! Minä teen nuo värivaihtoehdot niin että toisella kerroksella nostan sen ekan silmukan alla olevan silmukan oikean reunan siihen puikolle ja neulon ne yhteen. Linkki tuohon tapaan löytyy blogini tekniikkavinkkisivulta.

    VastaaPoista
  3. Ihanan pirteät värit sukissasi :) Tuo Salla on kyllä mukavaa neulottavaa, ja ihan hyvin on ainakin minulla kestänyt.

    VastaaPoista